onsdag 6. februar 2008

Sammenligning av tre ulike blogger

Hei,

klassen har fått i lekse å sammenligne tre blogger som lå som pekere på klassebloggen. Vi skulle også sammenligne disse med en bloggside vi selv viste om, noe som kan være litt kinkig i og med at jeg ikke vet om noen. Men uansett har jeg gjort meg opp noen meninger om de tre bloggene jeg fant på Bloggsberg.



Den første handler om en svenske som forteller om hvordan det er å være svensk i Norge. Personen som skriver, skriver heller om refleksjoner og meninger om ulike ting enn hendelser og ting han har opplevd. Jeg synes det er morsomt å se hva en etnisk normann mener om hjemlandet mitt. Han skriver forskjeller fra Norge og Sverige, og selv om det er to land som har mange likheter har de også ulikheter. Jeg mener denne siden kan være interessant for både normenn og svensker. Selve siden synes jeg er oversiktlig og grei, men kansje ikke så spennende utseende på siden. Det kunne kansje gjort seg med et mer spennende bakrunnsbilde og et flagg? Ja, dette er en ganske fin blogg etter min mening, men det er tydelig at siden er laget av en amatør og ikke en webdesigner eller andre som er vant med å lage nettsteder eller blogger, noe jeg vil tro de to andre nedenfor er.

http://javielsker.blogspot.com/



Den andre bloggen jeg var inne å så på var en blogg om gatemote i Oslo. På denne bloggen var det bildene som dominerte istedet for tekst. Jeg synes det var både morsomt og spennende å se alle de forskjellige bildene av folk med så ulike klær og klesstiler. Her var det virkelig alt mulig. Bloggen viser hvor mange kreative personer som befinner seg i hovedstaden, jeg er imponert over noen av de. Enda en ikke liker alt er det definitivt mange oppfinnsomme antrekk. I tillegg til dette synes jeg bloggen var både stilig og ryddig.

http://www.oslostil.com/



Den tredje og siste bloggen jeg har sett på var bloggen til Petter Solberg. Siden jeg ikke er så interessert i rally kjøring syntes ikke jeg denne bloggen var så interessant, men bloggen var jo fin. Siden bloggen lå på VG sin nettside var det mange pekere som lå på høyre side av bloggen, dette gjorde det muligens noe rotete. Bortsett fra dette synes jeg det er en fin side. Det ligger også ute info om bilen, teamet og nyheter om Petter Solberg i tillegg til en link til hans hjemmeside. Alt dette tror jeg vil bli satt pris på av mange bil eller rally entusiaster.

http://www.vgb.no/20075

1 kommentar:

LK sa...

Fine observasjoner og det som vel slår oss alle er hvor utrolig forskjellig blogger kan være. Mitt håp er at dere ved å se på ulike blogger også skal få inspirasjon til å arbeide med deres egne blogger. Vi har jo alle mye å lære av andres måte å organisere på.

Hilsen Lærer'n