torsdag 14. februar 2008

The greatest thing you`ll ever learn, is just to love and be loved in return

Hva passer vel bedre å snakke om på valentinsdagen enn kjærlighet? Overskriften på innlegget er hentet fra en gammel sang av Nat King Cole og jeg synes den er så fin. To love er ikke nødvendigvis det samme som å elske, to love innebærer mer, dette ordet kan enten være kjærlighet til en ektefelle eller en kjæreste, men like mye kjærlighet til venner, familie eller et kjæledyr. Å være glad i en venn eller venninne trenger ikke bety at du er homofil. Selv er jeg veldig glad i alle venninnenne mine og vet jeg kunne gjort hva det skulle være for dem. I tillegg har jeg en familie og en hund jeg er veldig glad i. Som sangen sier: the greatest thing you`ll ever learn, is just to love and be loved in return. Denne setningen er noe av det klokeste man kan si etter min mening. Til lærere som eventuelt måtte lese dette innlegget, jeg bryr meg selvfølgelig om skolelærdom også, men hvem kan leve uten kjærlighet?

Ingen kommentarer: